čtvrtek 5. května 2016

My trash (4. týden)


Trochu jsem teď nestíhala, takže zhodnocení posledního týdne mého sledování odpadků se mi podařilo sepsat až dnes..... Myslím, že tento týden se mi celkem zadařilo omezit naši produkci odpadu na ještě větší minimum než týden předtím. Doufám, že to tak půjde dál:)

Nebudu tu tentokrát rozepisovat dopodrobna jak celý týden probíhal. Myslím, že nic zajímavého se neudálo, nebo si to už spíš nepamatuji :D. Nakupovat jsem chodila jen na trhy a do obchodů s váženými surovinami, takže odpad je vesměs co nakoupil přítel nebo jsme dostali.....

Smíšený odpad: tady se mi nahromadila spousta obalů od různých uzenin a sýrů, které byli tak zamaštěné, že nešli vytřídit. Nechápu, že jich tu tolik máme, když já to nejím....Pak tu mám špinavý obal od čokolády (taky ne ode mě :D), jakýsi ubrousek, ten vůbec netuším, kde se tu vzal a obal od droždí, z kterého jsme dělali pizzu (nevíte někdo jestli se někde prodává nebalené droždí??). 
Žít sama tak mám teda v koši za týden jen malinký obal od droždí a to by mi vydržel mnohem dýl, protože z jednoho balíčku jsem udělala 4 velký pizzy......Váha odpadků, které za minulý týden skončili v popelnici je pouhých 20 g, to je myslím dost slušný:)

Plast: tady máme zase obal od pití :/. to mě hodně štve (ale zas je to přítelův odpad a ne můj ;) ). Další plastový obal je od kešu oříšků, ty mi přinesla mamka a ještě je tu sáček od banánů (koho asi napadlo koupit balené banány? :/) a pak samozřejmě pár sáčků od sýru, které byli čisté a mohla jsem je tedy hodit do plastu :) Celkově to dělá 91 g plastového odpadu, to taky není úplně nejhorší...
Kdyby se ještě oddělala ta piksla od džusu, tak by to bylo na váhu úplné nic......


Papír: v papírovém odpadu skončilo pár účtenek a popsaných papírků, staré lístky do divadla, které jsem našla v nějaké tašce a jeden obal od sýru, z kterého jsem strhla spodní plastový obal a zbyl mi jen obyčejný papír, což je fajn:)
Dohromady je to 18 gramů papíru.






Celkově jsem tedy poslední týden mé výzvy vyprodukovala 129 gramů odpadu a to jsem ještě většinu zrecyklovala, takže myslím, že je to velký úspěch a snad se mi takto bude dařit i teď, když už odpadky sledovat nebudu.....

Celý měsíc mé výzvy bych ohodnotila velmi kladně. Nejen tím, že se mi podařilo postupně míru našeho vyprodukovaného odpadu snížit na minimum, ale i tím, že jsem si ujasnila, co stále nakupujeme balené a že se musím pořádně zaměřit na jídlo, z kterého je odpadu nejvíc.....

Určitě to také alespoň pár dní vyzkoušejte a třeba vás i překvapí, co všechno doma vyhazujete ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat