pondělí 7. března 2016

Koupelna 2. část


Mám tu druhou várku receptů na výrobky, které má většina z nás v koupelně. Dnes to budou čistě holčičí "krémíčky" ;)

  • Balzám na rty
Natírat si něčím rtíky se hodí hlavně v zimních dnech, proto jsem také balzámů na rty o Vánocích rozdala hned několik :). Musím se pochlubit, že se mi opravdu povedly..... Nejtěžším na tom bylo sehnat nějaké pěkné malé dózičky (nakonec jsem využila ty od starých krémů).A jak tedy na výrobu? Návodů najdete spousty, ale já mám vyzkoušený tento ze stránek home-made.cz : ve vodní lázni se pomalu rozpustí 4 lžíce olivového oleje  1 lžíci včelího vosku. Až se obě ingredience pěkně rozpustí a spojí odstavte a přidejte 2 kapky vitaminu E 5 kapek esenciálního oleje. Poté vše dejte do ledové lázně a přidejte 1 lžíci medu.
  • Krém na holení
Krém na holení jsem nikdy moc nepoužívala, ale domácí výroba se stala mým koníčkem a když už jsem nevěděla co bych si namíchala, tak jsem si řekla, že zkusím i tento krém :). Po prvním použití jsem byla opravdu nadšená, jak mám nohy hlaďoučké :D Receptů jsem měla najitých víc, ale nakonec jsem použila ten nejednoduší: Ve vodní lázni se rozpustí půl šálku kokosového oleje a stejné množství bambuckého másla. Po rozpuštění dáme do mísy a přidáme ještě čtvrt hrnku olivového oleje. Směs pak necháme ztuhnout v ledničce a poté rozšleháme do konzistence něco mezi pěnou a krémem. Během šlehání můžeme ještě přidat voňavý olejíček ;). Podrobný recept v angličtině naleznete ZDE.

Když už si uděláte tento nechemický krém na holení, tak byste si měli pořídit i kovové holítko s žiletkami, které lze recyklovat. Já ho používám od října a jsem nadmíru spokojená :)

  • Pleťový krém
Opět je spousty návodů na výrobu domácích krémů na obličej, ruce atd. Každý si může vybrat to co mu vyhovuje. Já jako vždy sáhla po tom nejjednodušším. Používali ho už prý Řekové před 2000 lety.....potřebujete jen med, včelí vosk, olej a vylouhované květy růže (já použila ovocný čaj). Postup jak si tento krém ukuchtit je na TĚCHTO stránkách. Jen si dejte pozor aby se vám krém nezkazil. Měla jsem ho v koupelně, kde máme celkem teplo a asi do měsíce se mi v krému objevila plíseň....Asi je lepší ho skladovat v ledničce, nebo minimálně v chladnější místnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat