čtvrtek 24. března 2016

Události a akce- Duben


V Dubnu se toho bude v Brně dít opravdu hodně. Objevila jsem několik nových trhů a bazarů, na které se chci zajít podívat :). Většina z nich se koná pravidelně každý měsíc (někdy i víckrát do měsíce ;)), takže pokud se na ně nedostanete v Dubnu, tak nemusíte smutnit :)

29.3-5.4 Festival Jeden svět


18. ročník festivalu dokumentárních filmů o lidských právech (17. ročník v Brně). Letošní promítání je na téma Hledání domova
Festival začal už 7.3 v Praze a postupně se přesouvá do dalších měst v ČR. Na TÉTO stránce se můžete podívat kde všude ještě promítání bude. Program pro Brno je ZDE. Filmů je opravdu hodně, já se snažila vybrat ty, které se nějak dotýkají ekologie a zvířat. Pokud vás tato tématika také oslovuje, tak doporučuji zajít na Cowspiracy, Co se nenosí, Kolo versus auto, nebo V kožešině

2.4 od 10:00 do 17:00 potravinový trh Food park


Trhy se konají v Malé Americe na Hybešové 1 každou 2. sobotu. 
Tyhle trhy jsem objevila úplně náhodou na internetu. Když jsem to pak nadšeně všem říkala, tak jsem zjistila, že je to v Brně celkem známá věc :D. Snad tu bude možnost koupit si něco dobrého bez obalu (určitě vás o tom budu pak informovat).

5. a 19.4 od 12:00 do 17:00 Pravidelný výprodej skladů nadačních obchodů Veronica



Výprodej se koná každé první a třetí úterý v měsíci ve skladu na Purkyňové 99A (vestibul budovy A).
Můžete vybírat oblečení už od 10 korun za kus a knihy od 5 korun. K dostání jsou i retro kousky.


9.4 od 10:00-12:00 společná výsadba vánočních jedliček


Přesný popis akce a místa ZDE.Můžete si zde zasadit svou vánoční jedličku, nebo ty které budou k dispozici navíc přímo na místě :). Já si na Vánoce kupuji jedličku v květináči už několik let a vždycky je pak na jaře sázíme u chaty, takže se této akce neúčastním...


9.4 od 11:00 do 16:00 Bazar Veronica


Bazar se bude konat v Místodržitelském paláci na Moravském náměstí v Brně (Moravská galerie).Tématem tohoto prvního bazaru Veronica jsou děti. Takže pokud sháníte nebo chcete darovat dětské oblečení, hračky apod, tak tento bazar určitě navštivte. Já děti sice nemám, ale i tak se zajdu podívat :D.


9.4 od 15:00 do 18:00 Bleší trhy ALFA pasáž Brno



Informace a aktuality na TÉTO fb stránce.Další z pro mě nově objevených trhů, tentokrát díky kamarádce ;)

16.4 Ukliďme Česko
Celorepubliková úklidová akce, na kterou se můžete přihlásit a vše si o ní zjistit ZDE.V Brně se úklidů koná opět plno, takže jsem si ještě nevybrala, kam půjdu pomáhat......


16.4 od 11:00 do 19:00 a 17. 4 od 10:00 do 18:00 Factory fashion market


Na Masné 9 v Brně.
Akce je asi zaměřená hlavně na fanoušky oblečení a šperků, ale myslím si, že celá atmosféra tohoto marketu bude díky umístění v bývalé mrazírně zajímavá i pro lidi co módě zrovna neholdují :). Navíc zde budou možnost nakoupit si lokální potraviny a navštívit stánky neziskových organizaci.
Já už se na tuhle akci koukala několikrát a nikdy mi to nevyšlo, tak doufám, že tentokrát na fashion market zavítám ;)


22.4 Den Země

Ekologický svátek planety Země. Každý rok se při příležitosti tohoto dne konají všude po světě akce zaměřené na životní prostředí.

23.4 od 10:00 do 18:00 Den Země na Kraví hoře
Bude zde zábava pro děti i pro dospělé, ekologický trh a infostánky. Pokud byste se chtěli podílet na přípravě této akce, tak se můžete přihlásit jako dobrovolník:)

24.4 Den laboratorních zvířat



Den celosvětového protestu proti provádění pokusů na zvířatech. U nás se tomuto problému věnuje zejména organizace Svoboda zvířat, na jejichž stránkách se dozvíte plno informacích nejen o testování na zvířatech.


Pokud víte o dalších akcích a událostech spojených s ekologií, přírodou, nebo zvířátky, tak budu moc ráda, když mě doplníte. Samozřejmě můžete psát i ty, které se nekonají v Brně ;)

2 komentáře:

  1. Dnes jsem ještě zjistila, že se v dubnu bude konat další bazar pořádaným útulkem Tibet. Tentokrát zaměřený jen na oblečení a šperky. Probíhat bude o víkendu 9-10.4 v Café Práh u Vaňkovky. Více informací zde: www.utulektibet.cz/cs/aktuality/53-tibetsky-bazarek-plny-obleceni-a-sperku

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně jsem se zapomněla podívat co se tento měsíc chystá v EkoCentru.... takže ještě přidávám další skvělé dubnové akce:
    27.4., 17–19 hodin- praktická dílna zaměřená na opakované využití starých oděvů ( nutná rezervace předem, vstup 120 kč)
    19.–21.4.(ÚT, ST, ČT),14–18,30 hod- Dny pro Zemi v Písečníku
    13.4., 9–11 hodin- Klub rodičů (je potřeba rezervovat si místo, zdarma)

    Více o jednotlivých událostech zde:http://www.ecb.cz/akce/index.php

    OdpovědětVymazat