středa 30. března 2016

Sleduj své odpadky


Podle Lauren Singer, což je asi nejznámější průkopnice zero waste, je prvním krokem na cestě k nulovému odpadu podívat se na to, co každý den házíme do koše. Když budete vědět co vyhazujete, můžete hledat konkrétní alternativy a zamýšlet se, zda je nutné danou věc (nebo obal)  kupovat.

Abych tedy zmapovala i svůj odpad, který už se snažím nějakou dobu zmenšovat, tak budu měsíc sledovat a zapisovat si veškeré odpadky, i ty co se recyklují, které vyprodukuji. Samozřejmě se budu snažit se jim vyhýbat co to půjde, přece jen už něco kupovat bez obalu umím :D a ráda se o to s vámi podělím ;).

Bylo by skvělé, kdyby jste se ke mě v tomto průzkumu svých odpadků přidali. Můžete posílat fotky, nebo soupis rozdělený na recyklovatelné věci a komunální odpad, který se u vás doma vytvoří třeba za jeden týden. 

Začínám 1.4 ;)

3 komentáře:

  1. Ahoj,
    super, že vedeš takový blog. Tento týden jsem narazila na projekt Lauren Singer a díky všemožnýmu brouzdání po internetu, jsem našla i tvůj blog. Hodila jsem odkaz na tvůj blog do svýho příspěvku na blogu! Keep going! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, díky moc. Těší mě, že se o zero waste někdo zajímá :). V ČR je to ještě takové dost neznámé téma, ale věřím, že se to tu časem rozšíří, tak jako v zahraničí.

      Vymazat
  2. Tohle by se mělo říkat hlavně firmám. Je fajn, že lidi třídí, ale když pak přijdete do firmy a za dílnou je hromada odpadu, tak to je fakt bída. Co se tam asi děje? Být to na veřejném prostranství, je to černá skládka. Hodně se mi líbí projekty na likvidace odpadů v autoservisu, tam už se něco děje, protože oleje a různé kapaliny. Ale ono je to všude. Třeba i v kancelářích.

    OdpovědětVymazat