čtvrtek 7. dubna 2016

Best of Březen 2016

Sice se mi už takhle večer nechtělo otvírat počítač, ale řekla jsem si, že dnes tento článek prostě dopíšu......Takže tu mám další seznam toho nejlepšího co jsem minulý měsíc četla, viděla, navštívila, snědla a koupila ;)

Kniha-Od Noemovy archy k Titaniku a zase zpět (Pavel Nováček)


Kniha je braná jako zamyšlení se nad naší budoucností. Někdy je to až trochu děsivé, co nás nejspíš čeká. Jsou zde uvedeny různé scénáře a koncepty s tím, že závisí jen na nás samých, který z nich se nakonec naplní..... Je zde hodně rozebírána potřeba udržitelného rozvoje, nebo spíše už jen udržitelného ústupu.....Pro zamyšlení se nad touto problematikou je to dobrá a ne příliš dlouhá kniha:)

Nákup-Tričko Zvířata jsou moji přátelé


Mám hrozně ráda trička s nápisy, které se týkají ekologie, jídla a zvířat. Je to jediné oblečení, které si občas koupím fungl nové. Většinou to prodává nějaká organizace, takže to beru tak, že jim tím nákupem alespoň trochu přispěji na jejich činnost......Tohle jsem si pořídila na Veganfestu (všechny přednášky a workshopy jsou zadarmo, tak jsem to brala jako vstupné). Bylo hodně těžké vybrat jen jedno, ale nakonec jsem zvolila to, které vidíte na obrázku. Líbí? :)

Jídlo- Zeleninové raw rolky


Jelikož máme na opravě troubu i se sporákem, tak se teď stravujeme z části vitariánsky :D. Z pár receptů, které jsem zkoušela mi nejvíce chutnaly zeleniové rolky. Kromě zeleniny jsem do nich mázla trochu humusu, aby to nebylo tak suché a byli moc dobré :). Dokonce i pěkně vypadaly, což se mi u jídel moc často nestává :D

Dobrota- Ořechové raw košíčky


Původně jsem chtěla dělat dort, ale pak jsem si řekla, že košíčky budou jednoduší :D. Už přesně nevím recept, ale byli to jen rozmixované oříšky, ty se napěchovali na stěnu, náplň byla myslím z kešu (takový krém, ten se hodně roztékal) a vršek byl z rozmixovaného ovoce. Nechala jsem to chvíli v mrazáku aby to ztuhlo, ale i tak to bylo po chvilce tekuté, takže bylo lepší to vyjídat lžičkou. Byla to naprostá delikatesa, kterou si určitě zas brzo udělám (jen ten krém zkusím asi vymyslet jinak.....).

Akce- Veganfest


Veganfest probíhal skoro celý měsíc a opravdu jsem si ho užila. O víkendech jsem chodila na přednášky -důležitost vitaminu B12, veganství je normální a hlavně jsem se těšila na přednášku o konceptu nulového odpadu. 
Kromě takových těch obecných věcí a základů, co by měl každý dělat aby snížil svůj odpad, jsem se dozvěděla plno zajímavostí. Třeba, že silikonové formičky na pečení asi na první dvě použití pouští do jídla barvu, že plast má vliv na neplodnost, karton že je velice špatný na recyklaci a o kompostování toho tam bylo hodně řečeno......také jsem si poznamenala jeden číselný údaj- v roce 2014 připadlo 310 kg odpadu na jednu osobu. Což je o hodně víc než bylo před deseti lety, ale zase to prý konečně začíná klesat (v roce 2011 to bylo 320 kg/osobu). Taky se nás paní přednášející na začátku zeptala, kolik z nás si přineslo vlastní nádobí (během přednášek byli na místě totiž  i stánky s jídlem). To jsem se hodně zastyděla, že já je nemám :/. Příště jsem se ale polepšila a donesla si talířek i vidličku :). 
Přednášky z festivalu budou postupně přidávány na youtube kanál veganfestu, takže jak se tam tato o nulovém odpadu objeví tak vás určitě upozorním, ale už teď se můžete podívat na starší ročníky......
Kromě přednášek se během všedních dnů konaly i jiné události, jako kurzy vaření (ty jsem letos bohužel promeškala), promítání, nebo DIY workshop kosmetiky. Z něj jsem si odnesla recept na balzám na rty, měsíčkovou mast a mýdlo :)
Škoda, že tento festival bývá jen jednou ročně, už teď se těším na další :)

Film- Cowspiracy


Je to sice další film zaměřený na veganství, ale tentokrát je to především z ekologického hlediska. Pokud jste si nejedení masa a všech živočišných produktů nespojovali s udržitelným způsobem života, tak po shlédnutí tohoto filmu určitě budete. Dozvíte se kolik vody, vypěstovaných potraviny a půdy je spotřebováno na živočišnou výrobu, kolik špatných látek se díky tomu dostává do ovzduší, půdy i vody. Z filmu vám jednoznačně vyplyne, že pokud se snažíte žít šetrně k přírodě, šetříte s vodou, elektřinou, nejezdíte autem, atd, ale jíte živočišné produkty, tak je vaše snažení úplně zbytečné. Opravdu doporučuji tento film zhlédnout. 
Co bylo na tomto snímku také velice zajímavé, bylo to, že se o tuto problematiku nechce nikdo zajímat, ani velké ekologické organizace. Že by ze strachu?

Místo- Hospůdka a kavárna VERBENA


Nový objev mé mamky. Malinká hospůdka v lužáneckém parku, kde mají výtečná meníčka za dobrou cenu. Nekouří se zde, obsluha je příjemná a dobře tu vaří (bezmase samozřejmě ;)), no co víc si přát ;). 
Jestli se bude pohybovat v okolí Lužánek, tak se tu určitě zastavte. Pokud ne na jídlo, tak alespoň na zákusek (ty jsem zatím nezkoušela, ale vypadají mňamózně ;)) nebo některý z mnoha nápojů (za mě vede určitě ovocná limonáda).


Pokud by vás napadla další kategorie, kterou bych do Best of měsíce měla přiřadit, tak budu ráda když mi napíšete:)

Žádné komentáře:

Okomentovat