sobota 23. dubna 2016

My trash (3. týden)


Tak konečně už jsem se svými odpadky spokojenější :D. Pořád mám sice co zlepšovat, ale myslím, že na rozdíl od minulých týdnů toho mám teď na vyhození opravdu minimum. Jen si nejsem úplně jistá, jestli je to tím, že jsem při nákupech opravdu myslela na to, že nechci žádné obaly, nebo tím, že jsme byli od středy na výletě a ne úplně všechno co by mělo tvořit náš odpad jsem si schovala nebo zaznamenala.....

V pátek jsem šla jako vždy na větší nákup. Tentokrát jsem byla opravdu svědomitá a nakupovala jsem vše opravdu bez obalů. Vzala jsem s sebou i ségru abych jí taky trochu nadchla pro zero waste nakupování :D.
Snažila jsem se to celé i natáčet (trhy, obchod, nabírání surovin do vlastních obalů....), ještě jsem se nedívala zda to bude použitelné, ale jestli jo, tak bych z toho ráda udělal nějaký sestřih, ať se můžete podívat jak takové bezobalové nakupování vypadá:). Nejdřív jsme tedy byli na trhu pro ovoce a zeleninu. Tam měla sestra velký problém, protože jsem jí dovolila koupit jen to, co je pěstované u nás (plus malou výjimku jsme udělali u slovenských ředkviček). Nakonec jsme toho nakoupili celkem dost a byla jsem ráda, že tu nejsem sama, protože bych to asi neodensla :D. Potom jsme zašli k Měnínské bráně a nakonec ještě do Sklizena. Od tam jsem si odnesla jediný odpad z celého nákupu- sáček od másla.

V sobotu jsem doma žádný odpad nevyprodukovala, ale zato jsem ho plno posbírala:). Zúčastnila jsem se totiž akce Ukliďme Česko a byla jsem pomáhat při likvidování odpadků na Sportovním nábřeží V Brně.
Byli jsme na to jen tři, takže to zabralo pár hodin, ale sesbírali jsme toho myslím dost ....Ještě se nějaké úklidové akce budou konat, takže jestli jste to propásli minulý víkend, tak se můžete připojit tento nebo ten příští :)


V neděli jsem se sestrou navštívila Factory Fashion Market. Měli tam opravdu pěkné kousky oblečení, ale na mě to bylo moc drahé (jsem zvyklá na ceny ze sekáčů a bazarů no....) a ani jsem nijak nutně nic nepotřebovala.... takže jako na každé akci jsem si koupila jen něco k jídlu :D, výborné veganské cupcake. Jen jsem v tu chvíli nemyslela na to, že je v papírovém košíčku.... vyhazovala jsem ho po cestě, takže ho nemám na fotce ani není započítaný v gramáži odpadků.......
Odpoledne jsme šli s přítelem na brusle (letos poprvé :)) a stavili jsme se na jídle. Dala jsem si kukuřici, myslela jsem si, že to bude normální vařený klas, ale byla to bonduel kukuřička v papírovém kelímku, takže další odpad letěl do koše.....příště se budu ptát, co myslí vařenou kukuřicí.....
Tento ne úplně vydařený den (co se týče odpadků) jsme završili nákupem v Albertu (kola, mražená kukuřice, baby špenát, sýr, pečivo). Vše samozřejmě balené......

Pondělí a úterý probíhali přípravy na cestu. Jeli jsme za přítelovým tátou do lázní a pak k jeho prarodičům. Zjišťovala jsem tedy odjezdy vlaků, kam se půjdeme najíst, kreslila jsem mapy, koukala jsem co je v okolí zajímavého apod. Na nákupy nebyl čas:)

Ve středu jsem tedy vyrazili do Hranic na Moravě a konečně jsem i já musela ocenit chytré telefony. Objednali jsem si totiž jízdenku na vlak předem a nemuseli jsme kupovat papírovou, jen stačilo ukázat kód na mobilu..... 
Na oběd jsem nám v Hranici našla úžasné bistro Ewyn, pokud tu někdy budete určitě do něj zajděte. Vyberete si tu jídlo jak s masem, tak i bez (my si dali tortili). Měli tu i skvělou nabídku nápojů (já si dala jablečný džus a přítel smoothie s limetkou a mangem). Jen jsem se zase zapomněla zeptat na brčko, takže jsem samozřejmě každý jedno dostali. Příště na to už fakt musím myslet a říct, že ho nechci....Když jsme dorazili do lázní, tak jsem museli nakoupit lázeňské oplatky. Tady jsem dopředu věděla, že jsou balené, ale chtěli jsem prostě udělat všem radost a přivést rodině něco dobrého z lázní....Taky jsme si tu načepovali minerální vodu (to už do vlastní láhve). Odpoledne jsme byli na výletě, takže už žádný odpad:)
Večer jsme dorazili na Vsetín k přítelově babičce a dědovi. Dva dny jsme u nich jedli, takže musím počítat, že z toho vznikl nějaký odpad, nechtěla jsem je ale žádat, aby mi všechny obaly schovávali, že si je chci vyfotit a zvážit, už tak si myslí, že jsem podivín, když nejím maso :D. 
Ve čtvrtek jsme si udělali výšlap na Malý Javorník. Byl to celodenní výlet, takže jsme s sebou měli svačinku- rohlíky, zeleninu, ovoce, Fidorku, vše jsme dostali od babičky, my si koupili až pití a buchty na zpáteční cestě. 

V pátek  jsme se vraceli vlakem domů (jízdenku jsem zase měli objednanou přes telefon). Ale to už patří do dalšího týdne, takže o tom příště :)

Zde mám zase celkový souhrn týdenních odpadků:

Komunální opad: obal od kukuřice, sýru, Fidorky a skořápky od oříšků (nevím jestli by si s tím poradili žížalky, takže to raději hodím do smíšeného odpadu)
Celková váha je 411g (400 jsou ty skořápky), bez nich je to teda celkem málo :)
plus k tomu ještě ale musím připočíst špinavý papírový košíček, kelímek od kukuřice, brčka a všechny obaly od jídla, které jsem projedli na Vsetíně.




Papír: roztrhaný sáček, v kterém jsem měla mrkve, lístek (dětský, ani nevím jak se u nás doma objevil :D ), spodní obal od makové buchty, popsané papíry a jeden letáček
Celková váha: 68 g, ještě jsem tu zapomněla ale na všechny účtenky a lístky z vlaku (když jsme jeli na Vsetín a na výlet na Javorník)




Plast: láhev od coca-coli, Kubíka a mléka (to jsem dostala), obaly od makové buchty, špenátu, tofu a raw tyčinky (také jsem dostala)
Celová váha: 150 g


Sklo: skleněný odpad moc nemívám, protože si všechny nádobky schovávám a využívám, ale na lahvičku od javorového sirupu jsem nenašla uplatnění, takže ji zrecykluji...
Celková váha: 238 g





Dohromady to dělá 867 g, což sice zní hrozně, ale musím brát, že půlka z toho jsou skořápky od vlašáků a 238 g je sklo od sirupu. Takže myslím, že je to celkem dobrý výsledek, i když v tom nemám započítaných těch pár kousků, co jsem vyhodila jinde...

Mám teď před sebou ještě poslední týden sledování svých odpadků, tak doufám, že bude ještě lepší než tento:)

Žádné komentáře:

Okomentovat