čtvrtek 14. dubna 2016

My trash (2. týden)


Tak tenhle týden byl totální katastrofa!!!!

Představovala jsem si, že už budu natolik poučená ze zbytečných nákupů, že plastových obalů bude znatelně méně, než týden předtím. Ale opak je pravdou. 

V pátek jsem toho vyhodila asi nejvíc. Ze čtvrtečního nákupu- obal od toustů, sýra a tetrapaková krabice od juicu. Taky jsme dojedli grahamky, brusinkové sušenky a halva tyčinku (to vše jsem dostala od babičky k promoci). A ještě plastový obal od jednoho z přání......Také mi začali mé dny, což by normálně znamenalo spousty odpadu,ale naštěstí mám tento problém už pár měsíců vyřešený menstruačním kalíškem :)

Přes víkend to byla také hrůza, co se týče odpadků :/. Dopoledne a přes oběd jsem byla u babičky, hlídala sestřenice, tak jsem je přišla trochu zabavit aby pořád neseděli u počítače.
Rizikem takových návštěv snad u každé babičky je to, že si 100% odnesete nějaké laskominy :D. Kromě buchet, za které jsem byla ráda, to tentokrát byli čokoládky z bonboniéry Merci a zbytek bonboniéry s Mozartovou čokoládou.

Odpoledne jsem se zastavila v dobročinném bazárku. Pořídila jsem si tu "novou" sukni a žabky, abych ty co mám teď půjčené konečně mohla vrátit sestře :D. Pak jsem prošla bleší trh, ale tady jsem si nic kloudného nevybrala. Nakonec jsem ještě chtěla zajít na bazar nadace Veronica, ale asi jsem přišla už moc pozdě, protože jsem žádný nenašla :/. Večer jsme doma čekaly návštěvu, takže přítel šel nakoupit, protože se mu nepozdával můj návrh, že budeme servírovat vánoční cukroví, kterým jsem byla toho dne obdarována. Takže po sobotě přibil do krabice obal od tyčinek, lupínků, petka od pití, obal od sýra a síťka od pomerančů.......

Neděli jsem měla trochu hektickou, takže na plánování nákupu nebyl čas. Dopoledne jsem jela zase k babičce. Měla jsem tam jet původně až po obědě, takže jsem si před cestou zašla koupit něco rychlého na přípravu, bohužel mě nenapadlo nic lepšího než balené tofu.....Stejně jsem nakonec na oběd měla šulánky s mákem.....Tofu jsem si udělal s sebou na sváču na odpoledne, kdy jsem šla hlídat. Takže z neděle jen jeden obal, jupíí:)

V pondělí jsem šla doplnit zásoby ovesných vloček do potravinové biobanky (určitě o ní ještě napíšu víc). Vybavila jsem se plátěnými pytlíčky a provázky a těšila se na nákup, u kterého jsem věděla, že z něj domů určitě nedonesu žádné obaly:). V potravinové bance je totiž v podstatě povinností nakupovat do vlastního. Je to jedno z mála míst, kde si připadáte normální, když začnete vytahovat z batohu pytlíčky a zavařovačky, do kterých si plníte jídlo.....Pak jsem se ještě zastavila pro pečivo a jablíčka (také zabaleno do vlastního). Z tohoto dne mám tedy moc dobrý pocit:)

V dalších dnech žádné výrazné nákupy nebo události znamenající nějaký velký přísun odpadu nebyli. Dnes už také žádný nákup neplánuji..... Jen o jedné věci se ještě zmíním- instantní polévky. Nejenže je z toho plno odpadu, ale když je přítel donesl na oběd, tak jsem si konečně uvědomila jak strašně se poslední dobou stravujeme. Ty polévky byli už úplný vrchol. Můžu si říkat, že je to tím, že teď nemáme troubu ani sporák, ale kdybych chtěla, tak se to dá určitě vymyslet jinak, abychom se necpali jen pečivem a teď i instantním jídlem......Snad to bude už od zítra lepší, to už budeme mít zapojenou alespoň elektrickou troubu....

Musím říct, že tento týden byl pro mě velice poučný, nebo tak nějak bych to nazvala. Až teď jsem si pořádně uvědomila, že se musím jídlem (přípravou i nakupováním) více zabývat a to nejen kvůli odpadu, ale i kvůli zdraví. Budu víc času věnovat plánování nákupů (aby přítel nemusel dělat spontánní nákupy v Albertu :D) a přípravě zdravých a dobrých jídel. 

Ty dva týdny, kdy jsem sledovala odpad, který doma produkujeme mi jasně ukázaly, že valná většina toho co vyhodíme je z nakupování jídla, takže na tuto oblast je potřeba se důkladněji zaměřit !!!!


Zde je ještě přesný přehled obsahu mé bedýnky na odpadky:

  • odpad, který nelze recyklovat:obaly od Merci čokoládek, Mozartovi čokolády, psích dobrot, instantních polívek, šunky, halva tyčinky, veganského sýra, vnitřní obal od čokolády, 2 špinavé ubrousky a obal od kebabu.
        Celkem 58 g




  • papír: krabička od Mozartovi čokolády, účtenky, kousky popsaných papírků, krabička od léků a vrchní obal od čokolády
Celkem 58g






  • plast: obaly od sýrů, tyčinek, instantních polívek, datlí, toustů, grahamek, brusinkových sušenek, lupínků, tofu, síťka od pomerančů, obal od přáníčka, 2 pet láhve, 1 tetra-paková krabice, vnitřek od Mozartovi bonboniéry

         Celkem 228 g



Dohromady tedy náš (dvoučlená domácnost) týdenní odpad tvořil 344g, což je o 156 g víc než minulý týden a i objemově je toho víc....

Doufám, že se příští týden polepším. Když jsem koukala na záznamy jiných lidí, kteří si dokumentovali svůj týdenní odpad, tak toho měli o dost méně. Snad se tedy i já mnohem více přiblížím myšlence zero waste :)

Žádné komentáře:

Okomentovat